Názov operačného programu
Ľudské zdroje
Kód výzvy a ITMS2014+ kód projektu
OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01, 312011Z313
Názov prioritnej osi, investičnej priority a špecifického cieľa:
Investičná priorita:
1.1 Zníženie a zabránenie predčasného skončenia školskej dochádzky a podporou prístupu ku kvalitnému predškolskému, základnému a stredoškolskému vzdelávaniu vrátane formálnych, neformálnych a bežných spôsobov vzdelávania za účelom opätovného začlenenia do vzdelávania a prípravy
Špecifický cieľ:
1.1.1 Zvýšiť inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov
Schéma pomoci:
Schéma pomoci de minimis na podporu vzdelávania (Schéma DM – 3/2016)
Výška podpory: 197 356,60 €
Miesto realizácie: Región (NUTS II): Západné Slovensko, Základná škola Sadová 620 905 01 Senica
Aktivity projektu:
Názov hlavnej aktivity: Tvorba a implementácia zážitkového vzdelávacieho kurzu s prvkami Priemyslu 4.0 pre hodiny fyziky a chémie pre žiakov ZŠ
Podaktivita 1: Vytvorenie a testovanie zážitkového vzdelávacieho kurzu s prvkami Priemyslu 4.0 pre hodiny fyziky a chémie pre žiakov ZŠ
Podaktivita 2: Implementácia a vyhodnocovanie zážitkového vzdelávacieho kurzu s prvkami Priemyslu 4.0 pre hodiny fyziky a chémie pre žiakov ZŠ
Podaktivita 3: Riadenie/koordinácia projektu
Výstupy projektu:
Cieľom projektu PrieMyseľ 4.0 - Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov vo vyučovaní fyziky a chémie je v prvom rade zvýšenie zručností a kompetencií pedagógov, lepšenie porozumenia a zapamätateľnosť preberaného učiva a zlepšenie študijných výsledkov žiakov.
Cestou, ktorú sme zvolili pre naplnenie uvedeného cieľa, je tvorba metodík vyučovacích hodín z fyziky a chémie pre žiakov 8. ročníka. Vo výsledku sme v spolupráci s odborníkmi vytvorili 8 metodík vyučovacích hodín z fyziky a 8 z chémie. Následne sme všetky metodiky pilotne overili priamo vo vyučovacom procese a zapracovali potrebné zmeny.
Výsledné metodiky zohľadňujú individuálne potreby žiakov, poskytujú priestor na objavovanie a zážitkové učenie, dokonca odpovedajú žiakom na otázku „Kde tieto vedomosti v živote využijem?“. Súčasťou každej metodiky je video vytvorené v spolupráci so zamestnávateľom, ktorého sa preberaná problematika priamo dotýka a poznatky z nej využíva každý deň.
Kompletné znenie všetkých metodík aj s prílohami:
„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje“
www.esf.gov.sk
www.minedu.gov.sk
Videozáznam z webinára venovaného prezentácii výstupov projektu: